Nationale Bioscoopbon 2002 was in vele opzichten een nieuw begin voor de Nationale Bioscoopbon. De basis voor verdere groei is gelegd met de komst van Free Record Shop en Postkantoren en investeringen in de promotie van de bon. Dat belooft veel voor 2003. Bioscopen Outlets Kleine radiocampagne Televisiespots 14 Door Frank Smit Een groot aantal bioscopen heeft gebruik gemaakt van een etaleur om de bioscoopbon goed zichtbaar te maken voor hun bezoekers. Nieuwe plafondhangers, posters, displays en een nieuwe deursticker zijn speciaal voor de bioscopen ont wikkeld. Inmiddels draait onze nieu we 35 mm commercial en de dia's zijn ook vernieuwd. In de drukste weken van het jaar zal het bestaan van het leukste cadeau in het don ker de bioscoopbezoeker moeilijk kunnen ontgaan. Begin december hebben we een grote voorpremière-actie gedaan bij Free Record Shop. Bij aankoop van een bioscoopbon kreeg de consu ment een kaartje voor de voorpre mière van The Lord Of The Rings; The Two Towers cadeau. Deze actie werd in de vestigingen van Free Record Shop ondersteund met een toonbankdisplay en een poster. Daarnaast stond de actie op de voorpagina van Free Charts.Wij hebben de actie op de radio onder steund met commercials op Yorin FM, Sky Radio en ID&T Radio. Vlak na de actie is Free Record Shop begonnen met het verkopen van de special edition van The Lord Of The Rings; The Two Towers. In het volgende nummer van HFN zullen we de resultaten melden. De bon is inmiddels permanent zichtbaar in Free Record Shop, wat een impuls zal geven aan de verkopen. Ons nieuwe product, de emmer popcorn met de Nationale Bioscoopbon, is met zeer veel enthousiasme ontvangen door de WV's. Inmiddels verkopen ruim 50 VW's de emmers. De Postkantoren zijn ook geïnteresseerd in de emmers popcorn, maar we zullen daar eerst een actie bij de grootste postkantoren gaan doen met het Bon permanent zichtbaar bij Free Record Shop filmblik. Aangezien de bekendheid van de verkrijgbaarheid bij Free Record Shop, Postkantoor en VW verder zal toenemen, zullen de ver kopen via deze outlets verder toe nemen in 2003. In december hebben we naast de commercials voor de voorpremière actie bij Free Record Shop ook nog onze standaard radiocommercials (Ook te koop bij bioscopen en film theaters, Free Record Shop, Postkanoor en VW) ingezet. Op Sky Radio hebben we voor Sinterklaas zo'n 50 spots uitgezonden. Voor de Kerst zijn er bij Yorin FM ook te horen geweest. Ook de verkrijgbaar heid van de special edition van The Lord Of The Rings; The Two Towers; hebben we voor het eerst met radiospots gepro moot. Radio heeft bewezen een zeer effectief medium te zijn voor de bioscoopbon, met name voor het communiceren van acties en de ver krijgbaarheid. Ook in 2003 zal de bon regelmatig van zich laten horen via de radio. De afgelopen maanden is de bios coopbon ook weer goed zichtbaar geweest op televisie. In samenwer king met Independent Films, Columbia TriStar, UIP en A-Film heb ben we twin spots uitgezonden met respectievelijk Volle maan, xXx, Red Dragon en The Lord Of The Rings; The Two Towers. De twin HOLLAND FILM NIEUWS Goodbye 2002, Hello 2003

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2002 | | pagina 14